• Hakukoneoptimointi

Google Posts – Julkaise sisältöä suoraan Googlen hakusivulle

Google Postsin avulla pystyt julkaisemaan sisältöä suoraan Googlen hakusivuille – ja mikä parasta, se on ilmaista! Google Posts on mahdollista ottaa käyttöön Google My Business (GMB) –palvelun kautta. Jos GMB ei ole entuudestaan tuttua, se on Googlen tarjoama palvelu, joka mahdollistaa lisänäkyvyyttä yrityksellesi Googlen hakutuloksen sivulla. GMB:n käyttöönotto on helppoa, ja se onnistuu osoitteesta google.com/business/. […]

SDM logo

Digimarkkinointi

Google Postsin avulla pystyt julkaisemaan sisältöä suoraan Googlen hakusivuille – ja mikä parasta, se on ilmaista!

Google Posts on mahdollista ottaa käyttöön Google My Business (GMB) –palvelun kautta. Jos GMB ei ole entuudestaan tuttua, se on Googlen tarjoama palvelu, joka mahdollistaa lisänäkyvyyttä yrityksellesi Googlen hakutuloksen sivulla.

GMB:n käyttöönotto on helppoa, ja se onnistuu osoitteesta google.com/business/. Tarvitset ainoastaan Google-tilin, joka on myös ilmainen.

Googlen sanojen mukaan Google Posts soveltuu erinomaisesti

  • Tarjousten mainontaan
  • Tapahtumien mainontaan
  • Ostospyyntöön
  • Varauspyyntöön

Google Post julkaisut näkyvät myös Googlen karttapalvelun haussa: 

Google Posts –ominaisuuden lisäys Google My Business palveluun ei kuitenkaan ole uusi. Palvelu julkaistiin jo vuodesta 2016, mutta sen käyttö oli rajattu erikoistapahtumiin, kuten vaalit. Sen jälkeen Google on vähitellen alkanut sallia Google Postsia myös yrityskäyttöön, ja nykyään se on käytettävissä kaikilla.

Julkaisut Google Postsissa katoavat 7 päivän jälkeen, eikä palvelussa pysty käyttämään:

  • Tekstinsisäisiä linkkejä
  • Enempää kuin 300 sanaa
  • Enempää kuin yhtä kuvaa

Eli käyttö on todella rajattu. Google Postsin tarkoitus onkin julkaista ytimekästä ja ajankohtaista tietoa.

Google Posts antaa kuitenkin mahdollisuuden linkittää toiseen sivuun rajatuilla vaihtoehdoilla. Vaihtoehdot ovat:

  • Lisätietoja
  • Varaa
  • Osta
  • Rekisteröidy
  • Pyydä tarjous

Google tarjoaa näillä sanoilla varustetun linkitysmahdollisuuden, jolla se haluaa ohjeistaa linkityksen käyttöä. Luonnollisesti tätä on mahdollista käyttää myös toisin, ja Google varoittaa Google Postsin väärinkäytöstä.

Tämän lisäksi voit tehdä julkaisusta tapahtuman.

 Kannattaako Google Postsia käyttää?

Google Posts on vielä suhteellisen uusi ja voi olla, että Google keksii lisäominaisuuksia myöhemmässä vaiheessa. Google Posts kannattaa kuitenkin ottaa käyttöön, koska se on todella yksinkertainen toteuttaa ja ilmaista. Kaikki mahdollinen lisänäkyvyys yrityksen suuntaan on hyvä asia, ja Google Postsilla on potentiaalia tuoda lisänäkyvyyttä yritykselle. Voisin kuvitella, että Google Postsin kautta Google pystyy jatkossa tarjoamaan hakijoille vielä laadukkaampaa ja ajankohtaisempaa paikkakohtaista tietoa.

Millaisia julkaisuja kannattaa laittaa Google Postsiin?

Google ohjeistaa, että Google Postsissa kannattaa viestiä mahdollisimman tarkkaan, mitä tarjoat. Google Posts ei ole tarkoitettu spam-mainonnalle, ja sen sijaan pitää pyrkiä viestimään yrityksen ajankohtaisista tapahtumista. Toki tarjouksia kannattaa mainostaa, mutta maukkaalla tavalla. Muista käyttää myös relevantteja hakusanoja!

Erinomainen esimerkki voisi olla leipomo. Mikä olisi parempaa kuin Googletta leipomoa, ja nähdä suoraan hakusivussa päivän tarjonta.

Toinen hyvä käyttö Google Postsille voisi myös olla mainonta tanssitunnin tutustumistarjouksesta, mikä järjestetään huomenna.

Tai viimeisenä esimerkkinä voisit kertoa hyvästä renkaidenvaihtokampanjasta ja pyytää suoria yhteydenottoja Google Postsin avulla.

Jokainen yritys pystyy soveltamaan Google Postsia omaan käyttöön. Suosittelen hyödyntämään sen heti. Sehän on ilmaista hakumainontaa!

Jos vielä pähkäilet Google Postsin hyödyntämisestä omaan yrityskäyttöösi tai sinua kiinnostaa kuulla lisää digimarkkinoinnista, olethan yhteydessä.

 

Ota yhteyttä

Tilaa digitaalisen markkinoinnin hiljainen tieto sähköpostiisi

Opi lisää Suomen suurimmassa digitaalisen markkinoinnin kirjastossa.

    • Markkinointistrategia
    • Sosiaalinen media

    Kannattaako digimainonnan budjetit siirtää kanaviin, joissa on halvimmat konversiot?

    Lue lisää
    • Digitaalinen markkinointi

    Podcastin markkinointi: miten podcastia kannattaa markkinoida? 

    Hyvä podcast-markkinointi löytää oikean yleisön, herättää kiinnostuksen ja tukee liiketoiminnan tavoitteita. Jotta podcastista tulee osa strategista markkinointia, sen suun...

    Lue lisää
    • Analytiikka ja mittaaminen
    • Tekoäly

    Web-analytiikka ja AI – miten tekoäly muuttaa datan hyödyntämistä tuloksellisessa digimarkkinoinnissa?

    AI mullistaa tapamme kerätä, tulkita ja hyödyntää web-analytiikkaa liiketoiminnan tukena. Mihin asioihin AI vaikuttaa ja miten se on jatkossa hyvä huomioida?

    Lue lisää
    • Sisältömarkkinointi
    • Tekoäly

    Tekoälyn vastuullinen ja eettinen käyttö markkinoinnissa – mitä siitä on hyvä tietää?

    Generatiivisen tekoälyn käyttö kiihtyy ja samalla esiin nousee sen vastuullisuuteen ja eettisyyteen liittyviä kysymyksiä. Mitä asioita tulee huomioida, kun haluat käyttää ...

    Lue lisää
    • Hakukoneoptimointi
    • Sisältömarkkinointi
    • Tekoäly

    Tekoälyn käytön vaarat orgaaniselle hakukonenäkyvyydelle

    Yritysten on opittava hyödyntämään tekoälyä prosesseissaan, tai he jäävät kilpailijoiden jalkoihin, mutta mitä vaaroja tekoälyn käytössä on?

    Lue lisää
    • B2B Markkinointi
    • Hakukoneoptimointi

    Hakukoneoptimointi B2B-yritykselle – Miksi ja miten se kannattaa tehdä?

    Hakukoneoptimointi on B2B-yritykselle paljon enemmän kuin vain näkyvyyttä – se on osa uskottavuutta, asiantuntijuutta ja liidien hankintaa. Tässä blogissa sukellamme syihin,...

    Lue lisää
    • Uutiset

    Huippuonnistuminen vaikeissa olosuhteissa: SDM:n vuosi 2024  

    Mitkä olivat SDM:n suurimmat kehitysaskeleet, onnistumiset ja torjuntavoitot? Katso vuoden 2024 koonti toimitusjohtajamme sanoin!

    Lue lisää
    • Digitaalinen markkinointi
    • Facebook
    • Instagram
    • Sosiaalinen media

    Meta-mainonnan säännöt – Mitä mainostajan tulee tietää?

    Meta-mainonnan pelisääntöjen tunteminen ei ole valinnaista, vaan välttämätöntä. Tässä blogissa pureudutaan Metan mainospolitiikan kiemuroihin ja siihen, miten mainostat t...

    Lue lisää
    • Hakukoneoptimointi

    AI-optimointi – Varmista hakukonenäkyvyys myös tulevaisuudessa

    Lue mitä AI-optimoinnilla tarkoitetaan sekä miten tekoäly tulee muuttamaan hakukonemarkkinaa.

    Lue lisää
    • B2B Markkinointi
    • Digitaalinen markkinointi

    Miten teollisuusyritykset voivat hyödyntää digimarkkinointia tehokkaammin?

    Digitaalinen markkinointi tarjoaa teollisuusyrityksille tehokkaan keinon kasvattaa näkyvyyttään, tuottaa liidejä ja edistää myyntiä. Lue, miten!

    Lue lisää