Verkkokaupan myynnin kasvattaminen

Kasvatamme verkkokauppanne myyntiä sitouttamalla kertaostajista kanta-asiakkaita

Me kasvatamme verkkokauppanne kanta-asiakkaiden määrää ja heidän keskiostostensa suuruutta. Tällöin asiakkaidenne elinkaariarvo on oikealla tasolla suhteessa uusasiakashankinnan kustannuksiin, mainonnastanne tulee kannattavampaa ja verkkokauppanne kasvaa tasaisesti.

Tuotamme kannattavaa kasvua, emme hetkellistä myyntiä kovilla aleprosenteilla

Kuka tahansa voi kasvattaa verkkokaupan myyntiä isoilla alennuksilla. Vaikka kampanjalla aikaansaatu liikevaihto näyttäisi lukujen valossa hetkellisesti hyvältä, niin viivan alle jäävä summa ei ole kestävällä tasolla.

Verkkokauppanne kasvaa kannattavasti vain, kun nykyiset asiakkaanne ostavat uudelleen. Mitä useampi asiakas ostaa uudelleen, sitä enemmän rahaa kannattaa käyttää myös uusien asiakkaiden hankkimiseen.

Mallimme on tehdä ensiostos mahdollisimman helpoksi ja sitouttaa asiakkaat kanta-asiakkaiksenne siten, että he alkavat hankkimaan lisää sitoutuneita asiakkaita verkkokauppaanne.

1.

Verkkokauppa ei menesty kertaostajilla, vaan uudelleenostajilla

Monessa verkkokaupassa vasta toinen ostos on aidosti kannattava. Lisäksi kanta-asiakkaat ovat parhaita suosittelijoitasi ja auttavat siten myös tuomaan uusia asiakkaita.

2.

Keskiostosta ja ostotiheyttä täytyy kasvattaa

Segmentoimme koko asiakaskuntasi RFM-mallin mukaisesti ja rakennamme markkinointia systemaattisesti sen pohjalta. Mitä tarkemmin asiakaskunta on segmentoitu, sitä kohdennetumpaa viestintää voit tehdä sitouttaaksesi asiakkaasi.

3.

Asiakkaan elinkaariarvo on tärkein kasvatettava tunnusluku

Mittaamme verkkokauppasi tärkeimpiä lukuja aina sivuston liikenteestä konversioiden euromääräiseen arvoon. Olennaisin luku on asiakkaan elinkaariarvo, ja siksi keskitymme kaikessa tekemisessämme erityisesti sen kasvattamiseen.

4.

Mainontaa täytyy mitata ja kehittää jatkuvasti

Valjastamme markkinoinnin teknologiat ja datan verkkokauppanne kasvun tueksi. Tiedämme kokemuksestamme, millä kanavilla, kohdennuksilla ja mainosviestillä tavoitamme niin kylmät kuin lämpimät kohderyhmänne.

5.

Sähköpostimarkkinointi ja SEO ovat verkkokaupan elinehdot

Sähköposti ja SEO pudottavat asiakashankinnan kustannuksia tuomalla ilmaista liikennettä. Molemmat edistävät myös asiakaskokemusta ja sitoutumista; SEO tekee verkkokaupasta helppokäyttöisemmän ja segmentoitu sähköposti tarjoaa asiakasta kiinnostavaa tietoa.

Saamme asioita tapahtumaan

Valittu neljä kertaa Vuoden Toimistoksi

Yli 400 M€ edestä asiakkaillemme tuotettua digitaalista myyntiä ja tarjouspyyntöjä

Yli 1,7 miljardia mainonnan näyttökertaa vuodessa

MVG-MRACE® osana opetusta yliopistoissa ja ammattikorkeakoulussa

Päämääriesi mukaiset digimarkkinoinnin kokonaisratkaisut

  1. Strategia: Luomme strategisen ymmärryksen markkinasta, kohderyhmistä ja kilpailueduistanne. Määritämme digimarkkinointikanavien ja markkinointikonseptien roolit sekä strategiset painopisteet.
  2. Arvolupaus & pääviestit: Määritämme kilpailuetuihinne perustuvat markkinoinnin arvolupaukset ja pääviestit, jotka erottavat teidät kilpailusta ja saavat asiakkaat toimimaan toivotulla tavalla.
  3. Tavoitteet & mittaaminen: Kirkastamme markkinoinnin tavoitteet sekä määrittelemme mittariston kehityskohteiden paikantamiseksi ja dataohjautuvan päätöksenteon mahdollistamiseksi.
  4. Monikanavainen digimarkkinointi: Valjastamme yksittäiset markkinointikanavat toisiaan tukevaksi myynnilliseksi kokonaisuudeksi. Yli 70 tiiviissä yhteistyössä toimivaa digitaalisen myynnin ja markkinoinnin asiantuntijaamme mahdollistaa tarkasti asiakkaidemme tarpeisiin vastaavan tiimin kokoamisen.
  5. Jatkuva kehittäminen: Kehitämme asiakkaidemme markkinointia ketterin menetelmin. Annamme toteuttavan työn ohessa dataan perustuvia näkemyksiä markkinoinnin tuloksellisuuden edelleen parantamiseksi.

Toteuttamaamme digitaalista myyntiä ja markkinointia ohjaa MVG-MRACE®-malli, joka mahdollistaa strategisen markkinoinnin systemaattisen johtamisen, mittaamisen ja kehittämisen.

Jutellaanko lisää?

Ota yhteyttä

Jätä yhteydenottopyyntö, kun haluat kasvattaa yrityksesi digitaalista myyntiä. Asiakkuuspäällikkömme soittaa sinulle mitä pikimmiten.

"*" näyttää pakolliset kentät

Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.
SUOSTUMUKSET*
SUOSTUMUKSET*

Lue lisää

Lue miten teemme strategista digimarkkinointia, joka tuo sekä välittömiä tuloksia että kasvattaa brändinne kohdistuvaa vetovoimaa pitkällä aikavälillä.

Blogi

Opi lisää Suomen suurimmassa digitaalisen markkinoinnin kirjastossa.

    • Analytiikka ja mittaaminen
    • Digitaalinen markkinointi
    • Google Ads

    Kustannustehokkaampaa ja tarkempaa konversiodataa laajennetuilla konversioasetuksilla – näin hyödyt ominaisuudesta

    Lue lisää
    • Hakukoneoptimointi

    Mikä on Googlen E-E-A-T ja miksi sillä on väliä? 

    Lue lisää
    • B2B Markkinointi
    • Sähköpostimarkkinointi

    Markkinoinnin automaation järjestelmät eivät yksin riitä – unohditko ihmiset? 

    Lue lisää
    • Digitaalinen markkinointi
    • Ohjelmallinen ostaminen

    DOOH – Digitaalinen ulkomainonta tuo digimarkkinoinnin fyysiseen ympäristöön 

    Lue lisää
    • Digitaalinen markkinointi
    • Mobiilimarkkinointi
    • Sosiaalinen media
    • Uutiset

    Suomalaiset somessa 2025 – tärkeimmät luvut markkinoijalle

    Lue lisää
    • Hakukoneoptimointi
    • Sisältömarkkinointi
    • Tekoäly

    Näillä 18 linkkimagneetilla kasvatat sivustoliikennettä ja näkyvyyttä AI-yhteenvedoissa

    Lue lisää
    • Sisältömarkkinointi
    • Tekoäly

    Sisällön uudelleenkäyttö – Miten tekoäly skaalaa sisällöntuotantosi eri kanaviin ja formaatteihin? 

    Lue lisää
    • Analytiikka ja mittaaminen
    • B2B Markkinointi

    Liidien laatua mittaamassa – näin mittaat markkinoinnin vaikutusta Convert-vaiheessa

    Lue lisää
    • Digitaalinen markkinointi
    • Markkinointistrategia
    • Strategia
    • Tekoäly

    Markkinointijohtaja, oletko valmis johtamaan markkinointia tekoälyn ajassa? 

    Lue lisää
    • Markkinointistrategia
    • Sosiaalinen media

    Kannattaako digimainonnan budjetit siirtää kanaviin, joissa on halvimmat konversiot?

    Lue lisää