Tietopankki

Tervetuloa Suomen kattavimpaan digimarkkinoinnin tietopankkiin!

Täältä löydät asiantuntijoidemme laatimat materiaalit MRACE®-mallimme eri vaiheisiin ja kanaviin liittyen. Etsitpä sitten konkreettista apua markkinoinnin automaatioihin, ideoita tavoitteiden asettamiseen tai vinkkejä digimarkkinointipalveluiden ostoon liittyen, löydät vastaukset ladattavista sisällöistämme ja muista materiaaleistamme.

Oppaat ja työkirjat

Markkinoinnin automaatiojärjestelmät vertailussa (ENG)

Mikä markkinoinnin automaatiojärjestelmä soveltuu parhaiten yrityksellesi?

Tässä englanninkielisessä oppaassa vertailemme 13 suosittua markkinoinnin automaatioalustaa seitsemän eri osa-alueen näkökulmasta.

Lue lisää

7 vaihetta markkinointistrategian luomiseen

Haluatko tehdä markkinointia, joka tuottaa laadukkaampia liidejä, vauhdittaa myyntiä ja turvaa brändinne pitkän aikavälin kysyntää?

Markkinointistrategia asemoi yrityksenne valitsemaanne markkinaan tavalla, jolla voitatte.

Lue lisää

Verkkosivuston sisältöjen auditointi

Sisältö on verkkosivustosi tärkein myyjä, vakuuttaja ja ostopolulla ohjaaja. Haluatko tietää kuinka hyvin se suoriutuu tehtävästään?

Kuinka hyvin verkkosivustosi sisällöt toimivat? Selvitä se oppaan avulla!

Lue lisää
Video opas

Herätä huomio laadukkaalla videolla, joka toimii ja näyttää hyvältä eri kanavissa!

Kanavakohtaiset ohjeet valitse oikea frame rate, tiedostokoko ja pituus

Video-ohjeistukset vaihtelevat sen mukaan, mihin kanavaan video menee ja onko se esimerkiksi pysty- vai vaaka-video. Kokosimme kätevän oppaan, josta näet tärkeimmät speksit kootusti.

Lue lisää

Vuoden toimisto -tutkimuksen tulokset 2024

Vuoden toimisto jo neljättä kertaa: katso tulokset!

Miten asiakkaamme arvioivat meidät ja millaisia tuloksia he ovat saaneet yhteistyömme aikana?

Lue lisää

Markkinoinnin tavoitteiden asettaminen oikein

3-vaiheinen malli, jolla asetat markkinoinnin tavoitteet yrityksen strategisten tavoitteiden pohjalta.

Opit oppaasta kuinka asetat markkinoinnin tavoitteet niin, että ne tukevat yrityksen pitkän ajan tavoitteita

Lue lisää

Web-analytiikan opas

Mittaamisen strategia ja tekninen toteutus MRACE®-mallin mukaan

Kun web-analytiikan mittaristo on rakennettu liiketoimintanne tavoitteita tukevasti ja keräämäsi data on varmasti laadukasta, voit tehdä bisnespäätöksiä datan pohjalta luottavaisin mielin.

Lue lisää

Onnistu rekrytoinneissa

Kuinka Suomen parhaat työpaikat tekevät työnantajamarkkinointia?

Käytännön opas onnistuneisiin rekrytointeihin ja erottuvaan työnantajamarkkinointiin HR:lle ja yritysjohdolle.

Lue lisää

Kehitä somemarkkinointiasi MRACE® -mallin avulla

7 toimintaperiaatetta parempiin tuloksiin.

Sosiaalisen median maksettu mainonta sopii erinomaisesti asiakashankintaan kaikessa liiketoiminnassa, sillä juuri sinunkin asiakkaasi viettävät siellä eniten aikaa.

Lue lisää
hakusanatutkimus-opas

Hakusanatutkimus ja MRACE®-sisältösuunnitelma

Näin nouset Googlen kärkisijoille ja muunnat kävijävirran kaupaksi.

Lue lisää

Markkinoinnin automaatio ja Lifecycle-ajattelu

Lue, miten MRACE® -malli ja data auttavat sinua saavuttamaan digimarkkinoinnin ja myynnin strategiset tavoitteet.

Lue lisää

Lifecycle-markkinointi Salesforce Pardotin avulla

Luo lifecycle-markkinoinnille strategia, viritä CRM ja tuota oikeanlaista sisältä sekä automaatioita.

Lifecycle-markkinointi on top-perform-yritysten käyttämä strategia B2B-myynnin ja markkinoinnin yhtenäistämiseen ja tulosten kehittämiseen.

Lue lisää

Verkkokaupan tärkeimmät sähköpostiautomaatiot

10 automaatiota, jotka kasvattavat verkkokaupan myyntiä 7-15 %

Oppaasta opit 10 sähköpostiautomaatiota, jotka ovat jatkuvalla testauksella kasvattaneet verkkokaupan myyntiä 7-15% sekä kuinka automaatiot rakennetaan niin, että ne tuntuvat asiakkaasta palvelulta.

Lue lisää

Ostajapersoonat-työkirja

22-sivuisesta työkirjasta löydät muunmuassa valmiit pohjat ostajapersoonien luomiseen, täytettävän sisältökartan konversiopolkujen luomiseen sekä 3 edistynyttä datan keräämisen keinoa

Lue lisää

Hakukoneoptimointi -ostajan opas

Hakukoneoptimoinnin avulla yrityksenne löytyy korkeammalta hakutuloksista, kun ostovalmis asiakas etsii teitä. Pelkkä korkeiden hakutulosten tuoma kävijävirta ei kuitenkaan näy liikevaihdossanne vielä mitenkään. Oppaassa käymme läpi, kuinka muutat kävijävirran asiakkaiksenne.

Lue lisää

Google Ads -ostajan opas

Miten teemme tuloksellista Google Ads -mainontaa ja mitkä 10 kysymystä sinun tulee kysyä ennen yhteistyötä? Tiivistimme yli 20 000 tunnin kokemuksemme Google Ads -mainonnasta yhteen oppaaseen, jonka avulla pystyt valitsemaan yrityksellenne sopivimman kumppanin.

Lue lisää

Verkkokauppa­opas

Haluatko enemmän myyntiä verkkokaupallesi? Lataa 4 kullanarvoista vinkkiä verkkokauppasi markkinointiin!

Facebook-markkinointi -ostajan opas

Ostajan oppaasta opit, mitkä 10 kysymystä sinun tulee kysyä ostaessasi Facebook-markkinointia. Käymme myös läpi orgaanisen ja maksetun mainonnan eroja, mikä on tärkeimpiä asioita ymmärtää ostotilanteessa.

Lue lisää

Digimarkkinoinnin verkkolehdet

Verkkolehdissämme pääset uppoutumaan digitaalisen markkinoinnin tärkeisiin osa-alueisiin muiden markkinoinnin ammattilaisten ja päättäjien kanssa kanssa.

Lehdet ovat täynnä mielenkiintoisia haastatteluja ja näkemyksiä!

Lue lisää
SDM ja ketterä Growth Hacking

SDM:llä olemme kehittäneet oman tapamme ketteryyden ja Growth Hacking -markkinoinnin yhdistämiseksi.

Tässä oppaassa käymme läpi, miten viemme näiden ajattelutapojen opit käytäntöön ja varmistamme, että kehitämme asiakkaidemme markkinointia koko ajan eteenpäin.

Digimarkkinointi + AI – Tee tekoälystä yrityksesi kilpailuetu ja kasvata myyntiä

Digimarkkinoinnin kirja

Digimarkkinointi + AI yhdistää tuoreimman tutkimustiedon ja Suomen parhaaksi valitun digimarkkinointitoimiston käytännön kokemukset tekoälyn hyödyntämisestä digitaalisessa markkinoinnissa.

Olitpa sitten markkinoinnin ammattilainen, yritysjohtaja tai opiskelija, tämä kirja on korvaamaton apuväline matkallasi läpi digimarkkinoinnin neljännen aallon.

Lue lisää

Digimarkkinoinnin podcast

Miten luodaan voittava digimarkkinoinnin strategia? Mihin MRACE® -mallin tuloksellisuus perustuu? Ota kuunteluun podcast, jonka avulla opit mitatusti parhaat strategiat ja käytänteet digitaaliseen markkinointiin.

Podcastissa syvennytään strategisiin kysymyksiin yhdessä markkinoinnin konkareiden, alan johtavien tutkijoiden ja Suomen parhaaksi valitun digimarkkinointitoimiston asiantuntijoiden eli digitovereiden kanssa.

Digimarkkinointi podcast

Suomen suurin digitaalisen markkinoinnin kirjasto

    • Analytiikka ja mittaaminen
    • Digitaalinen markkinointi
    • Google Ads

    Kustannustehokkaampaa ja tarkempaa konversiodataa laajennetuilla konversioasetuksilla – näin hyödyt ominaisuudesta

    Laajennetut konversioasetukset voivat parantaa mainonnan kustannustehokkuutta!

    Lue lisää
    • Hakukoneoptimointi

    Mikä on Googlen E-E-A-T ja miksi sillä on väliä? 

    Niin sanotut E-E-A-T-periaatteet ovat olleet jo vuosia apuna varmistamassa sisällön hyödyllisyys käyttäjille ja täten sijoittuminen hakutuloksissa.

    Lue lisää
    • B2B Markkinointi
    • Sähköpostimarkkinointi

    Markkinoinnin automaation järjestelmät eivät yksin riitä – unohditko ihmiset? 

    Jos markkinoinnin automaatiosta puuttuu panostukset sisältömarkkinointiin tai ihmisten yhteistyöhön, järjestelmä ei lunasta lupaustaan.

    Lue lisää
    • Digitaalinen markkinointi
    • Ohjelmallinen ostaminen

    DOOH – Digitaalinen ulkomainonta tuo digimarkkinoinnin fyysiseen ympäristöön 

    Digitaalisuus on tehnyt ulkomainonnasta älykkään markkinointialustan. Kampanjat voidaan kohdentaa, optimoida ja mitata digimarkkinoinnin tavoin.

    Lue lisää
    • Digitaalinen markkinointi
    • Mobiilimarkkinointi
    • Sosiaalinen media
    • Uutiset

    Suomalaiset somessa 2025 – tärkeimmät luvut markkinoijalle

    Digitaalisen mainonnan ja sosiaalisen median vaikutus mainostajille kasvaa jatkuvasti. Tässä blogissa tiivistetään vuosittaisen Digital 2025 Finland -raportin tärkeimmät luvu…

    Lue lisää
    • Hakukoneoptimointi
    • Sisältömarkkinointi
    • Tekoäly

    Näillä 18 linkkimagneetilla kasvatat sivustoliikennettä ja näkyvyyttä AI-yhteenvedoissa

    Ota haltuun 18 tehokasta linkkimagneettia, joilla ansaitset laadukkaita ulkoisia linkkejä, parannat näkyvyyttäsi tekoälyn tarjoamissa vastauksissa ja viet sivustoliikenteesi m…

    Lue lisää
    • Sisältömarkkinointi
    • Tekoäly

    Sisällön uudelleenkäyttö – Miten tekoäly skaalaa sisällöntuotantosi eri kanaviin ja formaatteihin? 

    Tuotatko laadukasta sisältöä, joka jää elämään vain blogisivun perukoille? Tekoälyn avulla skaalaat yhden ydinsisällön eri formaatteihin, kanaviin ja kohderyhmille entis…

    Lue lisää
    • Analytiikka ja mittaaminen
    • B2B Markkinointi

    Liidien laatua mittaamassa – näin mittaat markkinoinnin vaikutusta Convert-vaiheessa

    Moni B2B-yritys mittaa markkinoinnin tuloksia liidien määrällä – mutta entä laatu? Tässä blogissa käydään läpi, miten MRACE®-mallin Convert-vaiheessa voidaan mitata j…

    Lue lisää
    • Digitaalinen markkinointi
    • Markkinointistrategia
    • Strategia
    • Tekoäly

    Markkinointijohtaja, oletko valmis johtamaan markkinointia tekoälyn ajassa? 

    Tekoäly auttaa jalostamaan asiakasdataa, optimoimaan asiakaskokemusta ja skaalamaan viestintää, mutta se tarvitsee toimiakseen laadukasta ja kontekstuaalista tietoa.

    Lue lisää
    • Markkinointistrategia
    • Sosiaalinen media

    Kannattaako digimainonnan budjetit siirtää kanaviin, joissa on halvimmat konversiot?

    Lue lisää