• Google Ads

Huomiolaajennukset – Google Adwords uutuus

Google julkaisi viikko sitten 3.9 uuden laajennuksen GoogleAdWords –kampanjoihin eli huomiotekstilaajennukset (Call out ad extension). Googlea lainatakseni ”Huomiotekstilaajennusten avulla voit lisätä kuvailevaa tekstiä vakiomuotoiseen tekstimainokseesi”. Teksti lainattu täältä . Voit siis lisätä mainoksiisi unikin tekstikuvauksen, siis lisää tilaa mainokseen! –> tämän pitäisi nostaa mainostesi klikkausprosenttia. Huomiotekstilaajennukset ovat kuin sivustolinkkilaajennukset, mutta ilman linkkiä Huomiotekstilaajennukset ovat tosiaan […]

Jaakko Suojanen

CEO & Founder

Google julkaisi viikko sitten 3.9 uuden laajennuksen GoogleAdWords –kampanjoihin eli huomiotekstilaajennukset (Call out ad extension). Googlea lainatakseni ”Huomiotekstilaajennusten avulla voit lisätä kuvailevaa tekstiä vakiomuotoiseen tekstimainokseesi”. Teksti lainattu täältä .

Voit siis lisätä mainoksiisi unikin tekstikuvauksen, siis lisää tilaa mainokseen! –> tämän pitäisi nostaa mainostesi klikkausprosenttia.

Huomiotekstilaajennukset ovat kuin sivustolinkkilaajennukset, mutta ilman linkkiä

Huomiotekstilaajennukset ovat tosiaan kuin sivustolinkkejä, ilman tarvetta erillisille laskeutumissivuille. Huomiotekstilaajennusta klikattaessa, saavut mainoksen alkuperäiselle laskeutumissivulle. Niiden avulla pienemmätkin sivustot voivat laajentaa mainoksiaan, ilman tarvetta uusille laskeutumissivuille.

Huomiotekstilaajennukset näkyvät normaalin laajennetun tekstimainoksen alla ja toimivat siis yhdessä muiden mainoslaajennusten kanssa.

Huomiotekstilaajennukset voidaan määrittää myös tilitasolla ja näin ne toimivat jokaisessa kampanjassa.

Miten huomiotekstilaajennuksia käytetään?

Huomiotekstilaajennuksia tulee olla minimissään 2 kappaletta joka tasolla, mainosryhmä, kampanja ja tili. Google kuitenkin suosittelee, että jokaiselle tasolle luodaan 4 huomiotekstilaajennusta ja ne näkyvät sitten sen mukaan missä järjestyksessä ne ovat, miten pitkiä ne ovat ja miten niitä klikkaillaan.

Google näyttää aina tarkimmalla tasolla määritetyt huomiotekstilaajennukset, eli jos olet määrittänyt ne kampanja ja mainosryhmätasolla, ensin näytetään mainosryhmätason laajennukset.

Laajennuksen rajoitukset:

  • Huomiotekstin pituus: 25 merkkiä.
  • Huomiotekstin sisältö: Huomioteksti ei siis saa toistaa jo kampanjassa tai saman tilin sisällä olevien mainosten tai mainoslaajennusten tekstejä. Esim. jos mainoksissasi mainitaan jo ”ilmainen kuljetus” et voi sitä huomiolaajennuksella toistaa.
  • Huomiotekstissä ei voi käyttää: {KeyWord:Hakusana} lisäystä, eli siihen ei voi lisätä automaattisesti käytettyä hakusanaa.

Esimerkeissä Google näyttää seuraavia asioita huomiotekstilaajennuksina:

  • Asiakastuki 24/7
  • Ilmainen toimitus
  • Kesäale

Mieti siis millaisia tarjouksia, etuja ja ominaisuuksia sinun tuotteilla ja palveluilla on ja luo näistä huomiotesktilaajennukset. Muista huomiotekstilaajennuksia miettiessäsi oma USP (Unique Selling Proposition) ja tuo se esiin, MIKSI TÄMÄ TUOTE/PALVELU KANNATTAA EHDOTTOMASTI OSTAA SINULTA?  Muista kuitenkin, että et voi toitottaa ilmaista toimitusta, sekä mainostekstissä, että huomiotekstilaajennuksessa.

Oletko jo ehtinyt testaamaan huomiotekstilaajennuksia?

Tilaa digitaalisen markkinoinnin hiljainen tieto sähköpostiisi

Opi lisää Suomen suurimmassa digitaalisen markkinoinnin kirjastossa.

    • Analytiikka ja mittaaminen
    • Tekoäly

    Web-analytiikka ja AI – miten tekoäly muuttaa datan hyödyntämistä tuloksellisessa digimarkkinoinnissa?

    AI mullistaa tapamme kerätä, tulkita ja hyödyntää web-analytiikkaa liiketoiminnan tukena. Mihin asioihin AI vaikuttaa ja miten se on jatkossa hyvä huomioida?

    Lue lisää
    • Sisältömarkkinointi
    • Tekoäly

    Tekoälyn vastuullinen ja eettinen käyttö markkinoinnissa – mitä siitä on hyvä tietää?

    Generatiivisen tekoälyn käyttö kiihtyy ja samalla esiin nousee sen vastuullisuuteen ja eettisyyteen liittyviä kysymyksiä. Mitä asioita tulee huomioida, kun haluat käyttää ...

    Lue lisää
    • Hakukoneoptimointi
    • Sisältömarkkinointi
    • Tekoäly

    Tekoälyn käytön vaarat orgaaniselle hakukonenäkyvyydelle

    Yritysten on opittava hyödyntämään tekoälyä prosesseissaan, tai he jäävät kilpailijoiden jalkoihin, mutta mitä vaaroja tekoälyn käytössä on?

    Lue lisää
    • B2B Markkinointi
    • Hakukoneoptimointi

    Hakukoneoptimointi B2B-yritykselle – Miksi ja miten se kannattaa tehdä?

    Hakukoneoptimointi on B2B-yritykselle paljon enemmän kuin vain näkyvyyttä – se on osa uskottavuutta, asiantuntijuutta ja liidien hankintaa. Tässä blogissa sukellamme syihin,...

    Lue lisää
    • Uutiset

    Huippuonnistuminen vaikeissa olosuhteissa: SDM:n vuosi 2024  

    Mitkä olivat SDM:n suurimmat kehitysaskeleet, onnistumiset ja torjuntavoitot? Katso vuoden 2024 koonti toimitusjohtajamme sanoin!

    Lue lisää
    • Digitaalinen markkinointi
    • Facebook
    • Instagram
    • Sosiaalinen media

    Meta-mainonnan säännöt – Mitä mainostajan tulee tietää?

    Meta-mainonnan pelisääntöjen tunteminen ei ole valinnaista, vaan välttämätöntä. Tässä blogissa pureudutaan Metan mainospolitiikan kiemuroihin ja siihen, miten mainostat t...

    Lue lisää
    • Hakukoneoptimointi

    AI-optimointi – Varmista hakukonenäkyvyys myös tulevaisuudessa

    Lue mitä AI-optimoinnilla tarkoitetaan sekä miten tekoäly tulee muuttamaan hakukonemarkkinaa.

    Lue lisää
    • B2B Markkinointi
    • Digitaalinen markkinointi

    Miten teollisuusyritykset voivat hyödyntää digimarkkinointia tehokkaammin?

    Digitaalinen markkinointi tarjoaa teollisuusyrityksille tehokkaan keinon kasvattaa näkyvyyttään, tuottaa liidejä ja edistää myyntiä. Lue, miten!

    Lue lisää
    • Ääniblogi
    • Digitaalinen markkinointi
    • Tekoäly

    Asiakaskäyttäytyminen murroksessa – näin reagoit asiakkaidesi muuttuviin tarpeisiin ajoissa  

    Asiakaskäyttäytyminen on murroksessa digitalisaation ja tekoälyn myötä. Personoitujen palveluiden, datan ja trendien seuraamisen avulla yrityksesi voi kuitenkin pysyä kilpail...

    Lue lisää
    • Hakukoneoptimointi
    • Sisältömarkkinointi
    • Strategia
    • Tekoäly

    Kokeile osaako tekoäly kertoa, miksi yritykseltäsi kannattaa ostaa

    Tekoäly mullistaa tiedonhaun ja muuttaa asiakkaiden ostoprosessin alkupäätä valtavasti. Jatkossa tekoäly on yrityksenne aktiivisin myyjä. Sen suoriutuminen riippuu siitä, mi...

    Lue lisää