• Facebook

Useiden tuotteiden markkinoiminen Facebookissa

Facebookin ”multi product ads” mainoksella tarkoitetaan, että mainoksella voidaan näyttää useita erilaisia tuotteita, joihin ihmiset voivat tutustua.

Niko Lahtinen

CRO & Partner

Facebook lanseerasi helmikuussa taas mielenkiintoisen uutuuden nimeltä ”multi product ads”. Tällä tarkoitetaan, että yhdellä mainoksella voidaan näyttää useita erilaisia tuotteita, joihin ihmiset voivat tutustua.

Useiden tuotteiden mainokset ovat erittäin mielenkiintoinen uutuus mainostajille. Verkkokaupassa voi esimerkiksi olla useita samankaltaisia tuotteita jotka sopivat samalle kohderyhmälle. Tällöin on verkkokaupalle hyödyllistä markkinoida niitä kaikkia samanaikaisesti ja antaa ihmisille vapaus valikoida mieleisensä.

Miten usean tuotteen mainokset toimivat?

Usean tuotteen mainokset näkyvät hieman erilailla riippuen siitä käytetäänkö Facebookkia tietokoneella vai mobiililaitteella.

Tietokoneella mainoksessa näkyy suoraan useampi tuote ja ihmisillä on mahdollisuus vielä selata lisää tuotteita näkyville klikkaamalla valikkoa.

Puhelimella Facebookia selaavat ihmiset näkevät vain yhden tuotteen kerrallaan ja voivat yksinkertaisella pyyhkäisyliikkeellä vierittää uusia tuotteita esiin. Näin tuotteisiin tutustuminen on nopeaa ja yksinkertaista.

Esimerkki : miten useat tuotteet näkyvät pöytäkoneella. Facebook developers

Viimeisenä kuvana on verkkokaupan Facebook-sivun profiilikuva, mitä klikkaamalla ihmiset ohjataan verkkokauppaan. Tietenkin jokaista tuotetta klikkaamalla myös pääse verkkokauppaan, joten viimeisen kuvan tarkoituksena on osoittaa näytettävien tuotteiden loppuminen Facebook-mainoksessa.

Huomioitavaa usean tuotteiden mainoksissa.

Useampia tuotteita mainostettaessa on huomioitava seuraavat seikat:

  1. Kuvailuteksti voi olla korkeintaan 120 merkkiä pitkä ja sen pitää sopia kaikille tuotteille.
  2. Kuvan pitää olla resoluutioltaan vähintään 548×548 ja hyvällä tarkkuudella, missä tuote on kuvattu selkeästi.
  3. Tuotteen nimi voi olla korkeintaan 35 merkkiä pitkä.
  4. Tuotteen kuvailu voi olla korkeintaan 30 merkkiä pitkä.

Näiden tekijöiden avulla usean tuotteen mainos rakentuu oikein ja siihen saadaan riittävästi informaatiota ihmisille, jotta tuotteiden selaaminen olisi mielekästä.

Kenelle mainonta kohdennetaan?

Facebook on testannut mainontaa yhteistyökumppaniensa kanssa ja havainnut, että usean tuotteen mainokset kannattaa kohdentaa verkkokaupassa jo vierailleille ihmisille. Tällöin ihmiset ovat olleet enemmän kiinnostuneita tuotteista ja perehtyneet niihin tarkemmin.

Facebookin sivuilla on ollut paljon positiivista palautetta tuotteista ja heidän käyttämänsä referenssilista on vakuuttava. Verkkokauppiailla on selvästi ollut ongelmana markkinoida suuria määriä tuotteita nopeasti ja tehokkaasti ihmisille ja näin saada tuotteilleen riittävä näkyvyys.

Usean tuotteen mainokset ratkaisevat monta ongelmaa Facebook-markkinoinnissa. Facebook on kehittänyt tuotteen, mikä varmasti kiinnostaa verkkokauppojen omistajia.

Heti kun pääsemme tekemään asiakkaille näitä mainoksia kerromme lisää mainoksen rakentamisesta ja markkinoinnin onnistumisesta.

Tilaa digitaalisen markkinoinnin hiljainen tieto sähköpostiisi

Opi lisää Suomen suurimmassa digitaalisen markkinoinnin kirjastossa.

    • Markkinointistrategia
    • Sosiaalinen media

    Kannattaako digimainonnan budjetit siirtää kanaviin, joissa on halvimmat konversiot?

    Lue lisää
    • Digitaalinen markkinointi

    Podcastin markkinointi: miten podcastia kannattaa markkinoida? 

    Hyvä podcast-markkinointi löytää oikean yleisön, herättää kiinnostuksen ja tukee liiketoiminnan tavoitteita. Jotta podcastista tulee osa strategista markkinointia, sen suun...

    Lue lisää
    • Analytiikka ja mittaaminen
    • Tekoäly

    Web-analytiikka ja AI – miten tekoäly muuttaa datan hyödyntämistä tuloksellisessa digimarkkinoinnissa?

    AI mullistaa tapamme kerätä, tulkita ja hyödyntää web-analytiikkaa liiketoiminnan tukena. Mihin asioihin AI vaikuttaa ja miten se on jatkossa hyvä huomioida?

    Lue lisää
    • Sisältömarkkinointi
    • Tekoäly

    Tekoälyn vastuullinen ja eettinen käyttö markkinoinnissa – mitä siitä on hyvä tietää?

    Generatiivisen tekoälyn käyttö kiihtyy ja samalla esiin nousee sen vastuullisuuteen ja eettisyyteen liittyviä kysymyksiä. Mitä asioita tulee huomioida, kun haluat käyttää ...

    Lue lisää
    • Hakukoneoptimointi
    • Sisältömarkkinointi
    • Tekoäly

    Tekoälyn käytön vaarat orgaaniselle hakukonenäkyvyydelle

    Yritysten on opittava hyödyntämään tekoälyä prosesseissaan, tai he jäävät kilpailijoiden jalkoihin, mutta mitä vaaroja tekoälyn käytössä on?

    Lue lisää
    • B2B Markkinointi
    • Hakukoneoptimointi

    Hakukoneoptimointi B2B-yritykselle – Miksi ja miten se kannattaa tehdä?

    Hakukoneoptimointi on B2B-yritykselle paljon enemmän kuin vain näkyvyyttä – se on osa uskottavuutta, asiantuntijuutta ja liidien hankintaa. Tässä blogissa sukellamme syihin,...

    Lue lisää
    • Uutiset

    Huippuonnistuminen vaikeissa olosuhteissa: SDM:n vuosi 2024  

    Mitkä olivat SDM:n suurimmat kehitysaskeleet, onnistumiset ja torjuntavoitot? Katso vuoden 2024 koonti toimitusjohtajamme sanoin!

    Lue lisää
    • Digitaalinen markkinointi
    • Facebook
    • Instagram
    • Sosiaalinen media

    Meta-mainonnan säännöt – Mitä mainostajan tulee tietää?

    Meta-mainonnan pelisääntöjen tunteminen ei ole valinnaista, vaan välttämätöntä. Tässä blogissa pureudutaan Metan mainospolitiikan kiemuroihin ja siihen, miten mainostat t...

    Lue lisää
    • Hakukoneoptimointi

    AI-optimointi – Varmista hakukonenäkyvyys myös tulevaisuudessa

    Lue mitä AI-optimoinnilla tarkoitetaan sekä miten tekoäly tulee muuttamaan hakukonemarkkinaa.

    Lue lisää
    • B2B Markkinointi
    • Digitaalinen markkinointi

    Miten teollisuusyritykset voivat hyödyntää digimarkkinointia tehokkaammin?

    Digitaalinen markkinointi tarjoaa teollisuusyrityksille tehokkaan keinon kasvattaa näkyvyyttään, tuottaa liidejä ja edistää myyntiä. Lue, miten!

    Lue lisää