• Facebook

Yrityksen Facebook-sivulle uusi ominaisuus vuonna 2015

Facebook tuo uuden toimintokutsuominaisuuden yritysten Facebook-sivuille ensivuoden aikana. Tämän pienen painikkeen tarkoituksena on auttaa yrityksiä ohjaamaan enemmän liikennettä Facebook-sivunsa avulla haluamaansa kohteeseen. Liikennettä voidaan ohjata Facebookin sisällä tai suoraan yrityksen verkkosivuille. Kerro mitä toivot ihmisten tekevän Voit valita seuraavista seitsemästä toimintokutsusta (call to action) sopivan Facebook-sivullesi: Varaa nyt Ota yhteyttä Lataa sovellus Pelaa peliä Osta […]

Niko Lahtinen

CRO & Partner

Facebook tuo uuden toimintokutsuominaisuuden yritysten Facebook-sivuille ensivuoden aikana. Tämän pienen painikkeen tarkoituksena on auttaa yrityksiä ohjaamaan enemmän liikennettä Facebook-sivunsa avulla haluamaansa kohteeseen. Liikennettä voidaan ohjata Facebookin sisällä tai suoraan yrityksen verkkosivuille.

Kerro mitä toivot ihmisten tekevän

Voit valita seuraavista seitsemästä toimintokutsusta (call to action) sopivan Facebook-sivullesi:

  • Varaa nyt
  • Ota yhteyttä
  • Lataa sovellus
  • Pelaa peliä
  • Osta nyt
  • Rekisteröidy
  • Katso video

Toimintokutsu sijoittuu kansikuvan päälle Facebook-sivullesi heti tykkää-napin viereen ja on näin parhaalla paikalla Facebook-sivustollasi. Tämä ominaisuus helpottaa huomattavasti esimerkiksi yhteydenottamista Facebookin kautta, koska voit tehokkaasti määritellä mihin haluat palveluistasi kiinnostuneet ihmiset ohjata Facebookista.

yrityksen facebook-sivut sign up

Testijaksolla lupaavia tuloksia

Dollar Shave Club testasi uuden ominaisuuden ja sai erittäin lupaavia tuloksia sen avulla. Testijakson aikana tulosprosentti oli 2,5 kertainen, kun sitä verrattiin muihin sosiaalisenmedian mainospaikkoihin joidenka tarkoituksena on hankkia uusia asiakkaita.

Over the course of a three-week test, the Sign Up call-to-action button delivered a 2.5x higher conversion rate versus other comparable social placements aimed to drive new user acquisition.” — Brian Kim, Director of Acquisition, Dollar Shave Club

Facebook muuttuu nopeasti

Facebook on tuonut uusia ominaisuuksia hengästyttävällä tahdilla viimeaikoina. Selkeästi Facebookin tavoitteena on paremman sisällöntuotannon tukeminen ja rajoittaa push markkinointia. Uusi ominaisuus tukee myös tätä suuntausta, koska jos yrityksesi tuottaa mielenkiintoista sisältöä vieraillaan Facebook-sivullasi useammin. Facebook-sivultasi on enää yksi askel haluamaasi päämäärään ja uuden ominaisuuden myötä sen paikka vakioituu ja on helpommin hallittavissa.

Mielestäni ehdottomasti hyvä ratkaisu Facebookilta ja jäämme mielenkiinnolla odottamaan tuloksia laajemmassa mittakaavassa, kun ominaisuus julkaistaan kaikkien käyttöön Yhdysvalloissa vuodenvaihteen jälkeen.

Oikein hyvää joulua!

 

Tilaa digitaalisen markkinoinnin hiljainen tieto sähköpostiisi

Opi lisää Suomen suurimmassa digitaalisen markkinoinnin kirjastossa.

    • Analytiikka ja mittaaminen
    • Tekoäly

    Web-analytiikka ja AI – miten tekoäly muuttaa datan hyödyntämistä tuloksellisessa digimarkkinoinnissa?

    AI mullistaa tapamme kerätä, tulkita ja hyödyntää web-analytiikkaa liiketoiminnan tukena. Mihin asioihin AI vaikuttaa ja miten se on jatkossa hyvä huomioida?

    Lue lisää
    • Sisältömarkkinointi
    • Tekoäly

    Tekoälyn vastuullinen ja eettinen käyttö markkinoinnissa – mitä siitä on hyvä tietää?

    Generatiivisen tekoälyn käyttö kiihtyy ja samalla esiin nousee sen vastuullisuuteen ja eettisyyteen liittyviä kysymyksiä. Mitä asioita tulee huomioida, kun haluat käyttää ...

    Lue lisää
    • Hakukoneoptimointi
    • Sisältömarkkinointi
    • Tekoäly

    Tekoälyn käytön vaarat orgaaniselle hakukonenäkyvyydelle

    Yritysten on opittava hyödyntämään tekoälyä prosesseissaan, tai he jäävät kilpailijoiden jalkoihin, mutta mitä vaaroja tekoälyn käytössä on?

    Lue lisää
    • B2B Markkinointi
    • Hakukoneoptimointi

    Hakukoneoptimointi B2B-yritykselle – Miksi ja miten se kannattaa tehdä?

    Hakukoneoptimointi on B2B-yritykselle paljon enemmän kuin vain näkyvyyttä – se on osa uskottavuutta, asiantuntijuutta ja liidien hankintaa. Tässä blogissa sukellamme syihin,...

    Lue lisää
    • Uutiset

    Huippuonnistuminen vaikeissa olosuhteissa: SDM:n vuosi 2024  

    Mitkä olivat SDM:n suurimmat kehitysaskeleet, onnistumiset ja torjuntavoitot? Katso vuoden 2024 koonti toimitusjohtajamme sanoin!

    Lue lisää
    • Digitaalinen markkinointi
    • Facebook
    • Instagram
    • Sosiaalinen media

    Meta-mainonnan säännöt – Mitä mainostajan tulee tietää?

    Meta-mainonnan pelisääntöjen tunteminen ei ole valinnaista, vaan välttämätöntä. Tässä blogissa pureudutaan Metan mainospolitiikan kiemuroihin ja siihen, miten mainostat t...

    Lue lisää
    • Hakukoneoptimointi

    AI-optimointi – Varmista hakukonenäkyvyys myös tulevaisuudessa

    Lue mitä AI-optimoinnilla tarkoitetaan sekä miten tekoäly tulee muuttamaan hakukonemarkkinaa.

    Lue lisää
    • B2B Markkinointi
    • Digitaalinen markkinointi

    Miten teollisuusyritykset voivat hyödyntää digimarkkinointia tehokkaammin?

    Digitaalinen markkinointi tarjoaa teollisuusyrityksille tehokkaan keinon kasvattaa näkyvyyttään, tuottaa liidejä ja edistää myyntiä. Lue, miten!

    Lue lisää
    • Ääniblogi
    • Digitaalinen markkinointi
    • Tekoäly

    Asiakaskäyttäytyminen murroksessa – näin reagoit asiakkaidesi muuttuviin tarpeisiin ajoissa  

    Asiakaskäyttäytyminen on murroksessa digitalisaation ja tekoälyn myötä. Personoitujen palveluiden, datan ja trendien seuraamisen avulla yrityksesi voi kuitenkin pysyä kilpail...

    Lue lisää
    • Hakukoneoptimointi
    • Sisältömarkkinointi
    • Strategia
    • Tekoäly

    Kokeile osaako tekoäly kertoa, miksi yritykseltäsi kannattaa ostaa

    Tekoäly mullistaa tiedonhaun ja muuttaa asiakkaiden ostoprosessin alkupäätä valtavasti. Jatkossa tekoäly on yrityksenne aktiivisin myyjä. Sen suoriutuminen riippuu siitä, mi...

    Lue lisää