• Markkinointi

Hallitse Facebook-mainoksiasi puhelimella

Mitä kaikkea Facebook ads manager sovelluksella voi tehdä ja miksi se kannattaa ottaa käyttöön?

Niko Lahtinen

CRO & Partner

Facebook on huomannut miten käyttäjät siirtyivät ensin käyttämään Facebookkia puhelimella ja mainostajat perässä. Tästä syystä Facebook julkaisi ensin sovelluksen Facebook –sivujen hallintaan ja nyt sovelluksen minkä tarkoituksena on helpottaa Facebook-kampanjoiden seuraamista ja muokkaamista puhelimella. Mitä kaikkea Facebook ads manager sovelluksella voi tehdä ja miksi se kannattaa ottaa käyttöön?

Hallitse Facebook-kampanjoitasi kaikkialla.

Sosiaalisen median markkinointi on välillä kiireistä puuhaa. Kampanjoiden tehot vaihtelevat ja toisinaan kampanjaan olisi saatava nopeasti lisää tehoa. Facebook ads manager antaa mahdollisuuden tehdä perus säädöt Facebook-mainoksille puhelimella ilman että menet tietokoneen kautta mainosten hallintaan. Sovellus on saanut hyvän palautteen käyttäjiltään julkaisunsa jälkeen viime kuussa.

Mitä kaikkea Facebook ads manager -sovellus mahdollistaa?

Facebook toi mainostenhallintasovelluksen käyttöön yllättävän valmiina. Jo julkaisun yhteydessä sovelluksella pystyy tekemään seuraavia asioita:

  • Seurata Facebook-mainosten suorituskykyä.
  • Muokata käynnissä olevia Facebook-mainoksia.
  • Hallita kampanjoiden budjetteja.
  • Muokata mainosten aikataulutusta.
  • Saada ilmoitukset mainosten tapahtumista suoraan puhelimeen.
  • Luoda Facebook-mainoksia suoraan puhelimella.

 

Se että tällaiset toiminnot ovat mahdollisia suoraan puhelimella helpottaa kampanjoiden seuraamista. Kampanjan kunnollinen suunnittelu ja A/B-testaus on kuitenkin huomattavasti yksinkertaisempaa toteuttaa Facebookin selainversiossa.

Soveltuu yksikertaiseen kampanjanhallintaan

Vaikka Facebook-mainoksia voi muokata jatkuvasti yksinkertaisemmin on tarkasti seurattava mitkä muokkaukset vaikuttavat tuloksellisen markkinoinnin tekemiseen. Suurimpana sovelluksen hyötynä pidän mainosten suorituskyvyn seuraamisen mahdollisuutta ja budjetin hallintaa. Mainostajalle on tärkeää nähdä miten kampanjat suoriutuvat ja tarpeen vaatiessa tehdä nopeasti muutoksia käytettävään budjettiin suorituskyvyn takaamiseksi.

Sovellus osa suurta Facebook-markkinoinnin muutosta. Tänä vuonna on uusia ominaisuuksia tullut käyttöön sellaisella nopeudella, että uusia päivityksiä on tullut melkeinpä viikoittain. Tämä on aiheuttanut myös ongelmia mainostajille. Uusien ominaisuuksien opettelu on sitonut enemmän yrityksien resursseja Facebook-mainonnan suunnitteluun. Hyvä siis että kampanjoiden suoriutumisen seuraamiseen on tuotu uusia keinoja, mitkä tehostavat toimintaa.

Toistaiseksi sovellus on tehty ainoastaan Applen tuotteille. Android versio julkaistaan myöhemmin kuluvana vuonna. Voit ladata Facebook ads managerin täältä.

Tilaa digitaalisen markkinoinnin hiljainen tieto sähköpostiisi

Opi lisää Suomen suurimmassa digitaalisen markkinoinnin kirjastossa.

    • Markkinointistrategia
    • Sosiaalinen media

    Kannattaako digimainonnan budjetit siirtää kanaviin, joissa on halvimmat konversiot?

    Lue lisää
    • Digitaalinen markkinointi

    Podcastin markkinointi: miten podcastia kannattaa markkinoida? 

    Hyvä podcast-markkinointi löytää oikean yleisön, herättää kiinnostuksen ja tukee liiketoiminnan tavoitteita. Jotta podcastista tulee osa strategista markkinointia, sen suun...

    Lue lisää
    • Analytiikka ja mittaaminen
    • Tekoäly

    Web-analytiikka ja AI – miten tekoäly muuttaa datan hyödyntämistä tuloksellisessa digimarkkinoinnissa?

    AI mullistaa tapamme kerätä, tulkita ja hyödyntää web-analytiikkaa liiketoiminnan tukena. Mihin asioihin AI vaikuttaa ja miten se on jatkossa hyvä huomioida?

    Lue lisää
    • Sisältömarkkinointi
    • Tekoäly

    Tekoälyn vastuullinen ja eettinen käyttö markkinoinnissa – mitä siitä on hyvä tietää?

    Generatiivisen tekoälyn käyttö kiihtyy ja samalla esiin nousee sen vastuullisuuteen ja eettisyyteen liittyviä kysymyksiä. Mitä asioita tulee huomioida, kun haluat käyttää ...

    Lue lisää
    • Hakukoneoptimointi
    • Sisältömarkkinointi
    • Tekoäly

    Tekoälyn käytön vaarat orgaaniselle hakukonenäkyvyydelle

    Yritysten on opittava hyödyntämään tekoälyä prosesseissaan, tai he jäävät kilpailijoiden jalkoihin, mutta mitä vaaroja tekoälyn käytössä on?

    Lue lisää
    • B2B Markkinointi
    • Hakukoneoptimointi

    Hakukoneoptimointi B2B-yritykselle – Miksi ja miten se kannattaa tehdä?

    Hakukoneoptimointi on B2B-yritykselle paljon enemmän kuin vain näkyvyyttä – se on osa uskottavuutta, asiantuntijuutta ja liidien hankintaa. Tässä blogissa sukellamme syihin,...

    Lue lisää
    • Uutiset

    Huippuonnistuminen vaikeissa olosuhteissa: SDM:n vuosi 2024  

    Mitkä olivat SDM:n suurimmat kehitysaskeleet, onnistumiset ja torjuntavoitot? Katso vuoden 2024 koonti toimitusjohtajamme sanoin!

    Lue lisää
    • Digitaalinen markkinointi
    • Facebook
    • Instagram
    • Sosiaalinen media

    Meta-mainonnan säännöt – Mitä mainostajan tulee tietää?

    Meta-mainonnan pelisääntöjen tunteminen ei ole valinnaista, vaan välttämätöntä. Tässä blogissa pureudutaan Metan mainospolitiikan kiemuroihin ja siihen, miten mainostat t...

    Lue lisää
    • Hakukoneoptimointi

    AI-optimointi – Varmista hakukonenäkyvyys myös tulevaisuudessa

    Lue mitä AI-optimoinnilla tarkoitetaan sekä miten tekoäly tulee muuttamaan hakukonemarkkinaa.

    Lue lisää
    • B2B Markkinointi
    • Digitaalinen markkinointi

    Miten teollisuusyritykset voivat hyödyntää digimarkkinointia tehokkaammin?

    Digitaalinen markkinointi tarjoaa teollisuusyrityksille tehokkaan keinon kasvattaa näkyvyyttään, tuottaa liidejä ja edistää myyntiä. Lue, miten!

    Lue lisää