• Google Ads

Huomiolaajennukset – Google Adwords uutuus

Google julkaisi viikko sitten 3.9 uuden laajennuksen GoogleAdWords –kampanjoihin eli huomiotekstilaajennukset (Call out ad extension). Googlea lainatakseni ”Huomiotekstilaajennusten avulla voit lisätä kuvailevaa tekstiä vakiomuotoiseen tekstimainokseesi”. Teksti lainattu täältä . Voit siis lisätä mainoksiisi unikin tekstikuvauksen, siis lisää tilaa mainokseen! –> tämän pitäisi nostaa mainostesi klikkausprosenttia. Huomiotekstilaajennukset ovat kuin sivustolinkkilaajennukset, mutta ilman linkkiä Huomiotekstilaajennukset ovat tosiaan […]

Jaakko Suojanen

CEO & Founder

Google julkaisi viikko sitten 3.9 uuden laajennuksen GoogleAdWords –kampanjoihin eli huomiotekstilaajennukset (Call out ad extension). Googlea lainatakseni ”Huomiotekstilaajennusten avulla voit lisätä kuvailevaa tekstiä vakiomuotoiseen tekstimainokseesi”. Teksti lainattu täältä .

Voit siis lisätä mainoksiisi unikin tekstikuvauksen, siis lisää tilaa mainokseen! –> tämän pitäisi nostaa mainostesi klikkausprosenttia.

Huomiotekstilaajennukset ovat kuin sivustolinkkilaajennukset, mutta ilman linkkiä

Huomiotekstilaajennukset ovat tosiaan kuin sivustolinkkejä, ilman tarvetta erillisille laskeutumissivuille. Huomiotekstilaajennusta klikattaessa, saavut mainoksen alkuperäiselle laskeutumissivulle. Niiden avulla pienemmätkin sivustot voivat laajentaa mainoksiaan, ilman tarvetta uusille laskeutumissivuille.

Huomiotekstilaajennukset näkyvät normaalin laajennetun tekstimainoksen alla ja toimivat siis yhdessä muiden mainoslaajennusten kanssa.

Huomiotekstilaajennukset voidaan määrittää myös tilitasolla ja näin ne toimivat jokaisessa kampanjassa.

Miten huomiotekstilaajennuksia käytetään?

Huomiotekstilaajennuksia tulee olla minimissään 2 kappaletta joka tasolla, mainosryhmä, kampanja ja tili. Google kuitenkin suosittelee, että jokaiselle tasolle luodaan 4 huomiotekstilaajennusta ja ne näkyvät sitten sen mukaan missä järjestyksessä ne ovat, miten pitkiä ne ovat ja miten niitä klikkaillaan.

Google näyttää aina tarkimmalla tasolla määritetyt huomiotekstilaajennukset, eli jos olet määrittänyt ne kampanja ja mainosryhmätasolla, ensin näytetään mainosryhmätason laajennukset.

Laajennuksen rajoitukset:

  • Huomiotekstin pituus: 25 merkkiä.
  • Huomiotekstin sisältö: Huomioteksti ei siis saa toistaa jo kampanjassa tai saman tilin sisällä olevien mainosten tai mainoslaajennusten tekstejä. Esim. jos mainoksissasi mainitaan jo ”ilmainen kuljetus” et voi sitä huomiolaajennuksella toistaa.
  • Huomiotekstissä ei voi käyttää: {KeyWord:Hakusana} lisäystä, eli siihen ei voi lisätä automaattisesti käytettyä hakusanaa.

Esimerkeissä Google näyttää seuraavia asioita huomiotekstilaajennuksina:

  • Asiakastuki 24/7
  • Ilmainen toimitus
  • Kesäale

Mieti siis millaisia tarjouksia, etuja ja ominaisuuksia sinun tuotteilla ja palveluilla on ja luo näistä huomiotesktilaajennukset. Muista huomiotekstilaajennuksia miettiessäsi oma USP (Unique Selling Proposition) ja tuo se esiin, MIKSI TÄMÄ TUOTE/PALVELU KANNATTAA EHDOTTOMASTI OSTAA SINULTA?  Muista kuitenkin, että et voi toitottaa ilmaista toimitusta, sekä mainostekstissä, että huomiotekstilaajennuksessa.

Oletko jo ehtinyt testaamaan huomiotekstilaajennuksia?

Tilaa digitaalisen markkinoinnin hiljainen tieto sähköpostiisi

Opi lisää Suomen suurimmassa digitaalisen markkinoinnin kirjastossa.

    • Analytiikka ja mittaaminen
    • Digitaalinen markkinointi
    • Google Ads

    Kustannustehokkaampaa ja tarkempaa konversiodataa laajennetuilla konversioasetuksilla – näin hyödyt ominaisuudesta

    Laajennetut konversioasetukset voivat parantaa mainonnan kustannustehokkuutta!

    Lue lisää
    • Hakukoneoptimointi

    Mikä on Googlen E-E-A-T ja miksi sillä on väliä? 

    Niin sanotut E-E-A-T-periaatteet ovat olleet jo vuosia apuna varmistamassa sisällön hyödyllisyys käyttäjille ja täten sijoittuminen hakutuloksissa.

    Lue lisää
    • B2B Markkinointi
    • Sähköpostimarkkinointi

    Markkinoinnin automaation järjestelmät eivät yksin riitä – unohditko ihmiset? 

    Jos markkinoinnin automaatiosta puuttuu panostukset sisältömarkkinointiin tai ihmisten yhteistyöhön, järjestelmä ei lunasta lupaustaan.

    Lue lisää
    • Digitaalinen markkinointi
    • Ohjelmallinen ostaminen

    DOOH – Digitaalinen ulkomainonta tuo digimarkkinoinnin fyysiseen ympäristöön 

    Digitaalisuus on tehnyt ulkomainonnasta älykkään markkinointialustan. Kampanjat voidaan kohdentaa, optimoida ja mitata digimarkkinoinnin tavoin.

    Lue lisää
    • Digitaalinen markkinointi
    • Mobiilimarkkinointi
    • Sosiaalinen media
    • Uutiset

    Suomalaiset somessa 2025 – tärkeimmät luvut markkinoijalle

    Digitaalisen mainonnan ja sosiaalisen median vaikutus mainostajille kasvaa jatkuvasti. Tässä blogissa tiivistetään vuosittaisen Digital 2025 Finland -raportin tärkeimmät luvu...

    Lue lisää
    • Hakukoneoptimointi
    • Sisältömarkkinointi
    • Tekoäly

    Näillä 18 linkkimagneetilla kasvatat sivustoliikennettä ja näkyvyyttä AI-yhteenvedoissa

    Ota haltuun 18 tehokasta linkkimagneettia, joilla ansaitset laadukkaita ulkoisia linkkejä, parannat näkyvyyttäsi tekoälyn tarjoamissa vastauksissa ja viet sivustoliikenteesi m...

    Lue lisää
    • Sisältömarkkinointi
    • Tekoäly

    Sisällön uudelleenkäyttö – Miten tekoäly skaalaa sisällöntuotantosi eri kanaviin ja formaatteihin? 

    Tuotatko laadukasta sisältöä, joka jää elämään vain blogisivun perukoille? Tekoälyn avulla skaalaat yhden ydinsisällön eri formaatteihin, kanaviin ja kohderyhmille entis...

    Lue lisää
    • Analytiikka ja mittaaminen
    • B2B Markkinointi

    Liidien laatua mittaamassa – näin mittaat markkinoinnin vaikutusta Convert-vaiheessa

    Moni B2B-yritys mittaa markkinoinnin tuloksia liidien määrällä – mutta entä laatu? Tässä blogissa käydään läpi, miten MRACE®-mallin Convert-vaiheessa voidaan mitata j...

    Lue lisää
    • Digitaalinen markkinointi
    • Markkinointistrategia
    • Strategia
    • Tekoäly

    Markkinointijohtaja, oletko valmis johtamaan markkinointia tekoälyn ajassa? 

    Tekoäly auttaa jalostamaan asiakasdataa, optimoimaan asiakaskokemusta ja skaalamaan viestintää, mutta se tarvitsee toimiakseen laadukasta ja kontekstuaalista tietoa.

    Lue lisää
    • Markkinointistrategia
    • Sosiaalinen media

    Kannattaako digimainonnan budjetit siirtää kanaviin, joissa on halvimmat konversiot?

    Lue lisää