• Google Ads

Kolme helppoa tapaa parantaa mainostesi klikkausprosenttia

Voit parantaa Ads-mainostesi klikkausprosenttia usealla eri tavalla, mutta kerron tässä kirjoituksessa kolme erittäin helppoa tapaa nostaa sitä.

SDM logo

Digimarkkinointi

Adwords –mainonnassa on erittäin tärkeää saavuttaa mainoksille hyvät klikkausprosentit. Miksi hyvän klikkausprosentin saavuttaminen sitten on niin tärkeää?

Saavuttamasi klikkausprosentti vaikuttaa suoraan avainsanojesi laatupisteisiin. Saavuttamalla korkeat laatupisteet tulet säästämään klikkauskuluissasi huomattavia määriä. Saat myös verkkosivustollesi enemmän liikennettä kiinnostavien mainosten kautta ja toivottavasti tätä kautta myös enemmän tuloksia yrityksellesi. Voit parantaa mainostesi klikkausprosenttia usealla eri tavalla, mutta kerron tässä kirjoituksessa kolme erittäin helppoa tapaa nostaa klikkausprosenttia.

1. Laita erityistarjous mainoksesi otsikkoon

Tarjouksen kertominen heti otsikossa herättää ihmisen mielenkiinnon. Mainoksen otsikko on ensimmäinen asia, jonka ihminen mainoksestasi lukee. Hyvin usein se voi olla myös ainoa asia, mikä luetaan. Jos kerrot tarjouksesi vasta mainoksen kuvausriveillä voi tarjouksesi jäädä potentiaaliselta asiakkaalta huomaamatta.  Näin et saa kiinnitettyä asiakkaan huomiota ja mahdolliset tulokset menevät kenties kilpailijasi pussiin.

Kaikki ihmiset pitävät tarjouksista ja varmasti kiinnostuvat niistä. Jos siis sinun tuotteellasi tai palvelullasi on jokin tarjous, kerro se heti mainoksen otsikossa. Näin saat ihmisen mielenkiinnon herätettyä varmasti paremmin ja enemmän potentiaalisia asiakkaitasi verkkosivustollesi.

Esimerkiksi: Ajatellaan, että meillä on yritys, joka myy jääkaappeja -20% alennuksella. Tässä tapauksessa voisimme kirjoittaa mainoksen otsikkoon: Jääkaapit Nyt -20%.

2. Lisää tärkein avainsanasi mainoksen näkyvään URL-osoitteeseen

Tämä on erittäin yksinkertainen tapa nostattaa mainostesi klikkausprosenttia, mutta silti hyvin moni jättää tämän mahdollisuuden käyttämättä. Näkyvä URL-osoite on osa mainostasi ja se näkyy Googlessa mainoksessasi. Käytä siis myös tämä mainostila hyväksesi ja lisää URL-osoitteen perään sinun tärkein avainsanasi.

Esimerkiksi: Mainostamme jääkaappeja niin kuin edellisessäkin esimerkissä. Meillä on kaksi vaihtoehtoa mitä laitamme mainoksen näkyväksi URL-osoitteeksi.

Mainos 1: Näkyvä URL-osoite on www.jääkaappikauppa.fi/jääkaapit

Mainos 2: Näkyvä URL-osoite on www.jääkaappikauppa.fi

Ensimmäisessä tapauksessa hyödynnämme koko mainostilamme. Kerromme mainoksen otsikossa jääkaappien olevan alennuksessa, voimme sisällyttää myös jääkaappi-sanan mainoksen kuvausriveille sekä vielä näkyvään URL-osoitteeseen. Näin ihmisen hakema jääkaappi esiintyy jo kolme kertaa meidän mainoksessamme ja saa varmasti paremman klikkausprosentin kuin 2 mainos, jossa jääkaappi-sanaa ei ole lisätty näkyvään URL-osoitteeseen.

3. Lisää välimerkki ensimmäisen kuvausrivisi loppuun

Lisää mainoksesi ensimmäisen kuvausrivin loppuun piste, huutomerkki tai kysymysmerkki. Näin saat mainoksen ensimmäisen kuvausrivin nousemaan mainoksesi otsikon viereen, kun mainoksesi näkyy Googlessa hakutulosten yläpuolella eli kolmen parhaan mainoksen joukossa. Alla olevassa kuvassa on merkitty punaisella Googlen kolme parasta mainospaikkaa, jolloin mainoksesi ensimmäinen kuvausrivi nousee otsikon viereen.

Näin saat helposti mainoksesi otsikkoon lisää mainostilaa ja pystyt kertomaan jo heti otsikossa enemmän tuotteestasi tai palvelustasi. Mainoksesi otsikon merkkimäärä kasvaakin 25 merkistä 60 merkkiin kuvausrivin noustessa otsikon viereen.

Esimerkki mainos, jossa on käytetty välimerkkiä ensimmäisen kuvausrivin lopussa.

Kuten voimme huomata tulee mainoksen otsikosta huomattavasti pidempi. Mainoksen ensimmäinen kuvausrivi nousee otsikon viereen ja saamme kerrottua heti otsikossa, että meillä on myös halvat hinnat ja laaja valikoima. Ilman välimerkin lisäämistä mainoksen otsikossa lukisi ainoastaan: Jääkaapit Edullisesti ja potentiaaliselta asiakkaalta saattaisi jäädä huomaamatta, että meillä on myös halvat hinnat ja laaja valikoima tuotteita. Näin saat mainoksellesi varmasti paremman klikkausprosentin kertomalla tuotteesta tai palvelustasi enemmän heti mainoksen otsikossa.

Yhteenveto

Tässä oli kolme yksinkertaista muutosta mainoksiin, joiden avulla niiden klikkausprosentti varmasti paranee. Joten tee nämä helpot muutokset ja nosta klikkausprosenttiasia vähällä vaivalla sekä säästä klikkauskuluissasi laatupisteiden parannettua paremman klikkausprosentin ansiosta. Jos tarvitset apua Adwords –mainonnassasi, ota rohkeasti yhteyttä, autamme mielellämme.

Tilaa digitaalisen markkinoinnin hiljainen tieto sähköpostiisi

Opi lisää Suomen suurimmassa digitaalisen markkinoinnin kirjastossa.

    • Markkinointistrategia
    • Sosiaalinen media

    Kannattaako digimainonnan budjetit siirtää kanaviin, joissa on halvimmat konversiot?

    Lue lisää
    • Digitaalinen markkinointi

    Podcastin markkinointi: miten podcastia kannattaa markkinoida? 

    Hyvä podcast-markkinointi löytää oikean yleisön, herättää kiinnostuksen ja tukee liiketoiminnan tavoitteita. Jotta podcastista tulee osa strategista markkinointia, sen suun...

    Lue lisää
    • Analytiikka ja mittaaminen
    • Tekoäly

    Web-analytiikka ja AI – miten tekoäly muuttaa datan hyödyntämistä tuloksellisessa digimarkkinoinnissa?

    AI mullistaa tapamme kerätä, tulkita ja hyödyntää web-analytiikkaa liiketoiminnan tukena. Mihin asioihin AI vaikuttaa ja miten se on jatkossa hyvä huomioida?

    Lue lisää
    • Sisältömarkkinointi
    • Tekoäly

    Tekoälyn vastuullinen ja eettinen käyttö markkinoinnissa – mitä siitä on hyvä tietää?

    Generatiivisen tekoälyn käyttö kiihtyy ja samalla esiin nousee sen vastuullisuuteen ja eettisyyteen liittyviä kysymyksiä. Mitä asioita tulee huomioida, kun haluat käyttää ...

    Lue lisää
    • Hakukoneoptimointi
    • Sisältömarkkinointi
    • Tekoäly

    Tekoälyn käytön vaarat orgaaniselle hakukonenäkyvyydelle

    Yritysten on opittava hyödyntämään tekoälyä prosesseissaan, tai he jäävät kilpailijoiden jalkoihin, mutta mitä vaaroja tekoälyn käytössä on?

    Lue lisää
    • B2B Markkinointi
    • Hakukoneoptimointi

    Hakukoneoptimointi B2B-yritykselle – Miksi ja miten se kannattaa tehdä?

    Hakukoneoptimointi on B2B-yritykselle paljon enemmän kuin vain näkyvyyttä – se on osa uskottavuutta, asiantuntijuutta ja liidien hankintaa. Tässä blogissa sukellamme syihin,...

    Lue lisää
    • Uutiset

    Huippuonnistuminen vaikeissa olosuhteissa: SDM:n vuosi 2024  

    Mitkä olivat SDM:n suurimmat kehitysaskeleet, onnistumiset ja torjuntavoitot? Katso vuoden 2024 koonti toimitusjohtajamme sanoin!

    Lue lisää
    • Digitaalinen markkinointi
    • Facebook
    • Instagram
    • Sosiaalinen media

    Meta-mainonnan säännöt – Mitä mainostajan tulee tietää?

    Meta-mainonnan pelisääntöjen tunteminen ei ole valinnaista, vaan välttämätöntä. Tässä blogissa pureudutaan Metan mainospolitiikan kiemuroihin ja siihen, miten mainostat t...

    Lue lisää
    • Hakukoneoptimointi

    AI-optimointi – Varmista hakukonenäkyvyys myös tulevaisuudessa

    Lue mitä AI-optimoinnilla tarkoitetaan sekä miten tekoäly tulee muuttamaan hakukonemarkkinaa.

    Lue lisää
    • B2B Markkinointi
    • Digitaalinen markkinointi

    Miten teollisuusyritykset voivat hyödyntää digimarkkinointia tehokkaammin?

    Digitaalinen markkinointi tarjoaa teollisuusyrityksille tehokkaan keinon kasvattaa näkyvyyttään, tuottaa liidejä ja edistää myyntiä. Lue, miten!

    Lue lisää