• Digitaalinen markkinointi

Markkinointijohtajan sisällöntuottajat Vol 1

Digitaalisesta markkinoinnista tulee valtava määrä sisältöä joka päivä. Google ja Facebook ovat yrityksiä, jotka ovat voimakkaasti muuttaneet yhteiskuntaamme viimeisen 15 vuoden aikana ja nousseet maailman arvokkaimpien yritysten joukkoon. Luonnollisesti niistä myös tästä johtuen kirjoitetaan paljon. Ohjetta ja oppia siis riittää. Siispä kokosin meidän tiimimme ja kysyin, keitä he seuraavat oppiakseen alasta ja muutoksista. Jätin kaikkein […]

Niko Lahtinen

CRO & Partner

Digitaalisesta markkinoinnista tulee valtava määrä sisältöä joka päivä. Google ja Facebook ovat yrityksiä, jotka ovat voimakkaasti muuttaneet yhteiskuntaamme viimeisen 15 vuoden aikana ja nousseet maailman arvokkaimpien yritysten joukkoon. Luonnollisesti niistä myös tästä johtuen kirjoitetaan paljon.

Ohjetta ja oppia siis riittää. Siispä kokosin meidän tiimimme ja kysyin, keitä he seuraavat oppiakseen alasta ja muutoksista. Jätin kaikkein syväluotaavimmat kirjoittajat pois luettelosta ja kohderyhmäksi tälle tekstille valitsin markkinointijohtajat.

Digitaalinen markkinointi

Gary Vaynerchuk: Garyn voisi laittaa moneen segmenttiin, mutta parhaiten mies niputtaa digitaalista markkinointia kokonaisuutena. Erityisesti Youtubessa mies on elementissään. Markkinoinnista vastaavalle henkilölle Gary avaa nopeasti myös uusien kanavien, kuten Snapchatin merkityksen markkinoinnissa.

Mies saapuu syksyllä puhumaan myös Suomeen Nordic Business Forum -tapahtumaan, joten jos yrityksesi TJ on menossa paikalle, kannattaa ottaa Garyn jutut kopiksi etukäteen.

Facebook

Mari Smith: Mari on tunnettu erityisesti Facebook-markkinoijana. Marin blogitekstit ovat hyviä checklist-tyyppisiä tekstejä, jotka nopeuttavat lukemista. Voit tarkistaa nopeasti eri Facebook-markkinoinnin aihepiireistä, onko aihepiiristä ollut puhetta tai sopisivatko uudet ominaisuudet tuotteidesi markkinointiin. How to -materiaalia Marin blogista ei löydy.

Google adwords

Oleg Eremenko: Sen verran kovia tuloksia taikova osaaja Oleg on, että pakko nostaa miehen blogi esiin myös täällä. Oman Adwords-nörttimme blogi saattaa olla aluksi hieman kryptistä luettavaa alan untuvikolle, mutta kun langan löytää, johdattaa Oleg taatusti parempiin tuloksiin.

Perry Marshall: Miehen kirja Ultimate Guide to Google AdWords on jo neljännessä painoksessa. Mies kirjoittaa paljon markkinoinnista myös liiketoiminnasta. Onhan miehen 20/80-sääntö eräänlainen mantra myös digimarkkinoinnin toimistolla. Blogista on ammennettavissa paljon tietoa oikeastaan kaikkeen digitaalisen liiketoiminnan kehittämiseen.

Hakukoneoptimointi

Rand Fishkin: Moz:n perustaja on jokaiselle hakukoneoptimointiin vähänkään perehtyneelle tuttu kaveri. Whiteboard Friday -videot ovat kuuluneet hakukoneoptimoijan katsomislistalle. Randyn jutut ovat niitä, joista markkinointijohtaja joutuu ensimmäisenä keskustelemaan hakukoneoptimoijan kanssa. Whiteboard fridayn seuraaminen kerran kuussa pitää perustasolla, jolla pärjää.

Brian Dean: Backlinkon perustajana tunnettu Brian on tunnettu hakukoneoptimoinnista. Trendien lisäksi Backlinko-blogissa on hyviä esimerkkejä hakukoneoptimoinnilla saaduista tuloksista sekä hyödyllisiä listauksia hakukoneoptimoinnin työkaluista.

Eric Enge: Stone Temple Consunlting:n toimitusjohtajana toimiva Eric on tunnettu myös kirjasta The Art of SEO, jossa hän toimi pääkirjoittajana. Ericin juttuihin törmää myös monella muulla hakukoneoptimointiin keskittyvällä sivustolla. Lisäksi Ericin hakukoneoptimoinnin juttuja pääsee katsomaan videolla hänen Youtube-kanavaltaan, jos blogien jatkuva lukeminen tuntuu tylsältä.

Seurattavia riittää

Listasimme sinulle muutamia nimiä, joita kannattaa seurata digitaalisessa markkinoinnissa, jotta eteneminen ja ideioiden saaminen olisi helpompaa. Meidän tehtävänämme on juosta digitaalisen markkinoinnin jokaisessa muutoksessa mukana.

Jaamme tieto blogissamme ja arvostamme jos jaat sitä eteenpäin.

Tilaa digitaalisen markkinoinnin hiljainen tieto sähköpostiisi

Opi lisää Suomen suurimmassa digitaalisen markkinoinnin kirjastossa.

    • Analytiikka ja mittaaminen
    • Tekoäly

    Web-analytiikka ja AI – miten tekoäly muuttaa datan hyödyntämistä tuloksellisessa digimarkkinoinnissa?

    AI mullistaa tapamme kerätä, tulkita ja hyödyntää web-analytiikkaa liiketoiminnan tukena. Mihin asioihin AI vaikuttaa ja miten se on jatkossa hyvä huomioida?

    Lue lisää
    • Sisältömarkkinointi
    • Tekoäly

    Tekoälyn vastuullinen ja eettinen käyttö markkinoinnissa – mitä siitä on hyvä tietää?

    Generatiivisen tekoälyn käyttö kiihtyy ja samalla esiin nousee sen vastuullisuuteen ja eettisyyteen liittyviä kysymyksiä. Mitä asioita tulee huomioida, kun haluat käyttää ...

    Lue lisää
    • Hakukoneoptimointi
    • Sisältömarkkinointi
    • Tekoäly

    Tekoälyn käytön vaarat orgaaniselle hakukonenäkyvyydelle

    Yritysten on opittava hyödyntämään tekoälyä prosesseissaan, tai he jäävät kilpailijoiden jalkoihin, mutta mitä vaaroja tekoälyn käytössä on?

    Lue lisää
    • B2B Markkinointi
    • Hakukoneoptimointi

    Hakukoneoptimointi B2B-yritykselle – Miksi ja miten se kannattaa tehdä?

    Hakukoneoptimointi on B2B-yritykselle paljon enemmän kuin vain näkyvyyttä – se on osa uskottavuutta, asiantuntijuutta ja liidien hankintaa. Tässä blogissa sukellamme syihin,...

    Lue lisää
    • Uutiset

    Huippuonnistuminen vaikeissa olosuhteissa: SDM:n vuosi 2024  

    Mitkä olivat SDM:n suurimmat kehitysaskeleet, onnistumiset ja torjuntavoitot? Katso vuoden 2024 koonti toimitusjohtajamme sanoin!

    Lue lisää
    • Digitaalinen markkinointi
    • Facebook
    • Instagram
    • Sosiaalinen media

    Meta-mainonnan säännöt – Mitä mainostajan tulee tietää?

    Meta-mainonnan pelisääntöjen tunteminen ei ole valinnaista, vaan välttämätöntä. Tässä blogissa pureudutaan Metan mainospolitiikan kiemuroihin ja siihen, miten mainostat t...

    Lue lisää
    • Hakukoneoptimointi

    AI-optimointi – Varmista hakukonenäkyvyys myös tulevaisuudessa

    Lue mitä AI-optimoinnilla tarkoitetaan sekä miten tekoäly tulee muuttamaan hakukonemarkkinaa.

    Lue lisää
    • B2B Markkinointi
    • Digitaalinen markkinointi

    Miten teollisuusyritykset voivat hyödyntää digimarkkinointia tehokkaammin?

    Digitaalinen markkinointi tarjoaa teollisuusyrityksille tehokkaan keinon kasvattaa näkyvyyttään, tuottaa liidejä ja edistää myyntiä. Lue, miten!

    Lue lisää
    • Ääniblogi
    • Digitaalinen markkinointi
    • Tekoäly

    Asiakaskäyttäytyminen murroksessa – näin reagoit asiakkaidesi muuttuviin tarpeisiin ajoissa  

    Asiakaskäyttäytyminen on murroksessa digitalisaation ja tekoälyn myötä. Personoitujen palveluiden, datan ja trendien seuraamisen avulla yrityksesi voi kuitenkin pysyä kilpail...

    Lue lisää
    • Hakukoneoptimointi
    • Sisältömarkkinointi
    • Strategia
    • Tekoäly

    Kokeile osaako tekoäly kertoa, miksi yritykseltäsi kannattaa ostaa

    Tekoäly mullistaa tiedonhaun ja muuttaa asiakkaiden ostoprosessin alkupäätä valtavasti. Jatkossa tekoäly on yrityksenne aktiivisin myyjä. Sen suoriutuminen riippuu siitä, mi...

    Lue lisää