• Hakukoneoptimointi

Tehokasta Hakukoneoptimointia, ROI 1569%

Tulosten seuranta on erittäin tärkeä osa hakukoneoptimointia, lähtötilanteen mittaus, selkeät verkkoanalytiikkaan asetetut mittarit ja laskettu ROI kertoo optimoinnin onnistumisesta. Hakukoneoptimointi ottaa aikansa, me emme lupaa kuuta taivaalta, varsinkaan huomiseksi. Oikein tehdyllä työllä hakukoneoptimoinnissakin päästään upeisiin tuloksiin, alkuun tehty panostus maksaa itsensä varmasti takaisin, kun optimointistrategiaa noudatetaan. Tietenkin markkinoiden muuttuessa, myös strategiaa on muutettava. Myös budjetti […]

Jaakko Suojanen

CEO & Founder

Tulosten seuranta on erittäin tärkeä osa hakukoneoptimointia, lähtötilanteen mittaus, selkeät verkkoanalytiikkaan asetetut mittarit ja laskettu ROI kertoo optimoinnin onnistumisesta. Hakukoneoptimointi ottaa aikansa, me emme lupaa kuuta taivaalta, varsinkaan huomiseksi. Oikein tehdyllä työllä hakukoneoptimoinnissakin päästään upeisiin tuloksiin, alkuun tehty panostus maksaa itsensä varmasti takaisin, kun optimointistrategiaa noudatetaan. Tietenkin markkinoiden muuttuessa, myös strategiaa on muutettava.
Myös budjetti hakukoneoptimointiin on sijoitus, mille halutaan tuotto, siksi ROI eli sijoiteutun pääoman tuotto on tärkeä laskea jokaisessa kampanjassa. Vertailun vuoksi käytämme saman liikenteen hintaa AdWords kampanjassa.
Asiakkaan keissin faktat:
  1. Täysin uusi verkkosivusto.
  2. Erittäin kilpailtu markkina. (AdWords klikkihinnat 4-7€)
Tulokset:
  1. Tulos, tärkeimmillä hakusanoilla Top 3 sijoitukset Googlessa.
  2. Liikennettä yli 45 000€ arvosta, kuudessa kuukaudessa. (1.9.2012-28.2.2013, 11407kpl)
  3. Viimeisen 30 päivän orgaanisen liikenteen arvo 5176 x 4€ = 20 704€
Hintalappu
  1. Sivusto 2500€+Alv
  2. Hakukoneoptimointi 6kk = 6000€+Alv
  3. Kulut yhteensä 10 054€
ROI, Return of Investment = [(Tuotto – Investointi)/Investointi] * 100
Kampanjan ROI = [(45 628€ – 10054€)/ 10 054€] * 100 = 354 %
Suomen Digimarkkinoinnin toteuttama verkkosivusto + Hakukoneoptimointi kampanja tuotti kuudessa kuukaudessa 354% ROI:n, mikä kasvaa räjähdysmäisesti kokoajan.
Viimeisen 30 vuorokauden ROI on jo 1569 %
Nyt jokaista kuukaudessa sijoitettua euroa kohti tulee siis 15,70€ takasin, tämä on tehokasta mainontaa!

(Kävijät viimeisen 30 päivän ajalta 15.3.2013)

Tilaa digitaalisen markkinoinnin hiljainen tieto sähköpostiisi

Opi lisää Suomen suurimmassa digitaalisen markkinoinnin kirjastossa.

    • Analytiikka ja mittaaminen
    • Digitaalinen markkinointi
    • Google Ads

    Kustannustehokkaampaa ja tarkempaa konversiodataa laajennetuilla konversioasetuksilla – näin hyödyt ominaisuudesta

    Laajennetut konversioasetukset voivat parantaa mainonnan kustannustehokkuutta!

    Lue lisää
    • Hakukoneoptimointi

    Mikä on Googlen E-E-A-T ja miksi sillä on väliä? 

    Niin sanotut E-E-A-T-periaatteet ovat olleet jo vuosia apuna varmistamassa sisällön hyödyllisyys käyttäjille ja täten sijoittuminen hakutuloksissa.

    Lue lisää
    • B2B Markkinointi
    • Sähköpostimarkkinointi

    Markkinoinnin automaation järjestelmät eivät yksin riitä – unohditko ihmiset? 

    Jos markkinoinnin automaatiosta puuttuu panostukset sisältömarkkinointiin tai ihmisten yhteistyöhön, järjestelmä ei lunasta lupaustaan.

    Lue lisää
    • Digitaalinen markkinointi
    • Ohjelmallinen ostaminen

    DOOH – Digitaalinen ulkomainonta tuo digimarkkinoinnin fyysiseen ympäristöön 

    Digitaalisuus on tehnyt ulkomainonnasta älykkään markkinointialustan. Kampanjat voidaan kohdentaa, optimoida ja mitata digimarkkinoinnin tavoin.

    Lue lisää
    • Digitaalinen markkinointi
    • Mobiilimarkkinointi
    • Sosiaalinen media
    • Uutiset

    Suomalaiset somessa 2025 – tärkeimmät luvut markkinoijalle

    Digitaalisen mainonnan ja sosiaalisen median vaikutus mainostajille kasvaa jatkuvasti. Tässä blogissa tiivistetään vuosittaisen Digital 2025 Finland -raportin tärkeimmät luvu...

    Lue lisää
    • Hakukoneoptimointi
    • Sisältömarkkinointi
    • Tekoäly

    Näillä 18 linkkimagneetilla kasvatat sivustoliikennettä ja näkyvyyttä AI-yhteenvedoissa

    Ota haltuun 18 tehokasta linkkimagneettia, joilla ansaitset laadukkaita ulkoisia linkkejä, parannat näkyvyyttäsi tekoälyn tarjoamissa vastauksissa ja viet sivustoliikenteesi m...

    Lue lisää
    • Sisältömarkkinointi
    • Tekoäly

    Sisällön uudelleenkäyttö – Miten tekoäly skaalaa sisällöntuotantosi eri kanaviin ja formaatteihin? 

    Tuotatko laadukasta sisältöä, joka jää elämään vain blogisivun perukoille? Tekoälyn avulla skaalaat yhden ydinsisällön eri formaatteihin, kanaviin ja kohderyhmille entis...

    Lue lisää
    • Analytiikka ja mittaaminen
    • B2B Markkinointi

    Liidien laatua mittaamassa – näin mittaat markkinoinnin vaikutusta Convert-vaiheessa

    Moni B2B-yritys mittaa markkinoinnin tuloksia liidien määrällä – mutta entä laatu? Tässä blogissa käydään läpi, miten MRACE®-mallin Convert-vaiheessa voidaan mitata j...

    Lue lisää
    • Digitaalinen markkinointi
    • Markkinointistrategia
    • Strategia
    • Tekoäly

    Markkinointijohtaja, oletko valmis johtamaan markkinointia tekoälyn ajassa? 

    Tekoäly auttaa jalostamaan asiakasdataa, optimoimaan asiakaskokemusta ja skaalamaan viestintää, mutta se tarvitsee toimiakseen laadukasta ja kontekstuaalista tietoa.

    Lue lisää
    • Markkinointistrategia
    • Sosiaalinen media

    Kannattaako digimainonnan budjetit siirtää kanaviin, joissa on halvimmat konversiot?

    Lue lisää